Kampania edukacyjna "Słodki, słodszy... cukrzyca!"
- kategoria:
- Aktualności
Głównym celem programu jest promocja zmian w stylu żywienia oraz uświadomienie Polakom, jak dużo cukru spożywamy bezrefleksyjnie i bezwiednie.
W ramach kampanii, Narodowy Fundusz Zdrowia wspólnie z TVP oraz Polskim Stowarzyszeniem Diabetyków propaguje w telewizji publicznej spot „Nie przesadzaj – nie przesładzaj!”. Ponadto, przez siedem kolejnych tygodni, w każdy poniedziałek, w programie Pytanie na Śniadanie w TVP2 pokazujemy jak słodko, przyjemnie, cicho i podstępnie cukier i słodycze zakorzeniły się w naszym życiu - od zakupów po przekąski, nagradzanie dzieci słodyczami, pocieszanie smutków, uciszanie napięcia nerwowego czy łatanie nudy – serdecznie zachęcamy do oglądania.
Trwająca pandemia koronawirusa niestety przyczyni się do wzrostu nadwagi.
Powody są oczywiste: kwarantanna, praca zdalna, mniejsza aktywność fizyczna, pogorszenie stanu psychicznego. Jedną z reakcji na pogorszony nastrój czy depresję, jest zwiększony apetyt, szczególnie, gdy nie wychodzi się z domu. Celem akcji Narodowego Funduszu Zdrowia jest budowanie świadomości społecznej o najczęstszych i najbardziej zgubnych nawykach, wprost przyczyniających się do otyłości oraz cukrzycy, a także uczyć nowych, korzystnych zdrowotnie wyborów.
Materiały, w tym filmy dotyczące kampanii znajdują się na stronie internetowej „Pytania na śniadanie”, na Facebooku Akademii NFZ.
W tym miejscu zachęcamy Państwa również do zapoznania się z listopadowymi i grudniowymi zagadnieniami „Śród z profilaktyką”. Na stronie akademii NFZ (https://akademia.nfz.gov.pl/sroda-z-profilaktyka) zamieszczono materiały dotyczące profilaktyki antynikotynowej i przewlekłej obturacyjnej choroby płuc (POChP), aktywności fizycznej dla seniora jako profilaktyki chorób oraz gruźlicy i chorób płuc.
Małopolski Oddział Wojewódzki Narodowego Funduszu Zdrowia